söndag 4 oktober 2009

Sammanfattnig

Det har varit en turbulent vecka med kaos på jobbet och händelser som har fått mig att fundera på min framtid.
Det har fört mig nära en gräns och fram till beslutet att på allvar se över vad jag ska göra de återstående åren jag har kvar i arbetslivet.
Igår eftermiddag var jag på min första linedance dans i Ekeby en litet ställe nära där den ena av mina söner bor numera.
Det var på en loge på en gård och jag gick dit ensam och kände mig hemma direkt.
Det var ungefär 200 personer och det var en gemytlig stämning utan raggning utan med människor som har ett intresse gemensamt.
Jag kunde inte deltag så mycket i dansen efter bara 5 lektioner men det känns att jag har hittat min grej.
Jag bruka ju bara gå ut på Visingsö för det är det enkla och vanliga utan tillgjortheter som tilltalar mig.
Nu har jag hittat det även i stockholm vilket gör mina trippar till ön mindre angelägna.
Jag fick samtal idag och blev bjuden på en fest på ön den 24 okt. och jag tackade nej.
Det har också medfört att tankar på en flytt till Nynäs känns inte utopiska längre.
När jag skulle till Ekeby åkte jag av motorvägen för tidigt och fick därigenom en sightseeing och det är ju jättefint i dom trakterna.
Så idag ägnar jag mig åt att fundera ut en ny strategi för de kommande fem åren och sen är det bara att jobba efter det långsamt men säker.
Jag har också bakat en plommonkaka och kaffet är nu klar så nu blir det en fikapaus.*S*
*
*

4 kommentarer:

  1. Önskar dig ett stort lycka till, med dina nya strategier inför framtiden...
    Ibland är det bra att det händer något, som ger än den där välbehövliga sparken där bak, även om det kanske inte känns så i stunden...men som jag skrev, i min blogg...inget ont som....:-)Ha en fin kväll/Z

    SvaraRadera
  2. En fin kväll till dig också Za.

    SvaraRadera
  3. Jaha, inget att göra sig lustig över i dag heller. *Snyft*
    Är iaf kul att du hittat din grej, vet att linjedansandet för många är klart en kul grej och ett bra sätt att både komma ut och få umgås. Nog inte fel att få skaka om lite på både valkar och ölmagar heller. *S*

    SvaraRadera
  4. Du, det ser så lätt ut men det är en jäkla motion både för kroppen och hjärnan eftersom man måste hålla reda på många danser och stegen till dessa.

    SvaraRadera