onsdag 30 september 2009

Krona

Dom sista dagarna har jag inte varit lätt att ha i närheten.
Jag hade nämligen jagat upp mig inför imorse när jag skulle träffa en man som är sadist och bara skinnar mig hutlöst på pengar när vi träffas.
Jag är less på en tand där jag hela tiden tappar plomben.
Nu ska jag ha en en krona med guldförstärkning på insidan.
I en och en halv timme fick jag utstå tortyr medans han preppareda tanden och tog avtryck och eftersom han informerade mig fel förra hösten åker jag på att betala fullt pris istället för 50%.
Men mellan oss så brukar han alltid fixa till smågrejer som han inte tar betalt för.
Idag kände jag igen att han höll på på andra sidan än där han skulle hålla på.*S*
Det var en härlig känsla att gå därifrån och jag var med ett slag mitt vanliga glada jag igen.
Nu får jag leva med en fusktand i två veckor och vågar inte äta något hård. Nu blir det bara soppa och fil och annat rinnande.
Nåja så är det ju att den som vill vara fin får lida pin.
*
*

2 kommentarer:

  1. Förstår att det inte blir några recept denna veckan heller. *Suck*
    Hmmm! Annat rinnande låter intressant, kan det vara min favvisdryck tro, den som ger mig ölmage?

    SvaraRadera
  2. Ha ha rinnande kanske är fel ord. Tuggvänligt ska det nog vara. Ska till Coop ikväll och kolla vad det finns för mjukvara till min tuggmaskin.

    SvaraRadera