lördag 10 oktober 2009

Ord att minnas

STEGET
Jag måste få ge mej själv en dag
då min tanke får sväva fritt
en dag då jag tar mitt första steg
och vet att det steget är mitt
Jag vill vakna upp i ett eget rum
och resa mig upp och stå
på golvet en stund och fråga mig själv
åt vilket håll ska jag gå

Ett steg i sänder!
Och sedan ett steg till!
Det är härligt att se vad som händer
När man går åt det håll man själv vill !
Jag måste få fråga mig själv vem jag är
och varför jag gör det jag gör
Jag kan inte leva med dörren stängd
om mitt liv står där utanför
Och ropar man på mig från alla håll
så svarar jag - Vänta en stund !
I dag vill jag följa min egen röst. I dag är jag ingens hund -
Ett steg i sänder!
Och sedan ett steg till!
Det år härligt att se vad som händer
när man går åt det håll man själv vill .

Av : Kent Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar