måndag 12 oktober 2009

Ide

Idag fixade jag bilen med 6000 mila sevice och dom fick göra i ordning den för vintern.

Jag är också nyklippt.

I eftermiddag fick jag plötsligen känslan att jag borde gå i ide ett tag.

Jag får sådana kännigar ibland att nånting är på gång runt mig och att jag borde dra mig undan, vara tyst och låta ödet ha sin gång.

Nu vill jag bara sitta med min filt och spela spel.

Andra får ta reda på bollarna jag har satt i rullning.

Det gick mycket energi i förra veckan och nu är det dax att ladda mina batterier.

Förresten bilen fick också ett nytt batteri eftersom den inte ville starta med detsamma en gång i förra veckan.

Jag måste ha en helt kurrant bil annars rubbas mina cirklar.*S*

*

*

6 kommentarer:

  1. Spelar du spel med en filt????
    Filtspel alltså, eller?
    Jaja - lär väl fatta ........... om en hundra år eller så.

    SvaraRadera
  2. Toker där *S* Filten har jag omkring mig och spelet är på datorn.*S* Du är ju hemskt som märker mina ord jämnt.*skrattar*

    SvaraRadera
  3. Hei,

    ich habe zwar den Sinn Deines eingestellten Beitrags in Deinem Blog nicht voll ständig ergründen könne, meine aber, es geht um den heran nahenden Winter. Oder? Schön, bis letztes Wochenende war es in Stockholm allerdings wärmer als in Dresden. Immerhin stimmen die Temperaturen noch. Aus sehr gut informierter Quelle weiß ich, dass die EU dort eine Großveranstaltung durch geführt hat, bei der allerdings die Schwedische Küche nicht os gut ankam. Während ABBA im Hintergrund immer die gleichen Songs dudelten - ich mag sie manchmal doch noch - hingen den BRD-Espania-Italia etc-Teilnehmern die Mägen in den Kniekehlen. Wie kommt das? Der servierte Lachs soll aber aller erste Sahne gewesen sein. Nach 4 Tagen jedoch nicht mehr essbar. Schöne Grüße aus dem kühlen, herbstlichen Dresden

    Jürgen

    SvaraRadera
  4. Lyssna på dina inre signaler...Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Jürgen. Ja ich habe mein Auto für den Winter herrichten lassen. Das geht schnell bei uns.Von einem Tag auf den anderen kan der Winter da sein. Das mitt der Schwedischen Küche ist mir ein Rätsel weil die ist eigentlich sehr gut.

    SvaraRadera
  6. Monika jag brukar lyssna på min intuition. Det är nog bäst så.*S*

    SvaraRadera