onsdag 23 september 2009

Tankar

Igår när jag var på dansen satt en gammal dam med rollator och tittade längtansfullt på oss. Lokalen där vi dansar är nämligen i matsalen på ett äldreboende.
Vi hade ögonkontakt flera gånger.
Idag har jag tänkt på henne rätt mycket.
Det är inte så långt tills jag sitter där själv.
Jag måste ta mig attan se till att få lite roligt dom sista åren jag har kvar.
Nu till helgen ska jag för sista gången i år till torpet och tömma vattenpumpen sen får det räcka tills nästa vår.
Jag fick höra igår om ett roligt danshak för såna om mig (bönder*S*)
Dit tänker jag bege mig nästa lördag. Chansen är nog större där att träffa trevliga människor än på dejtingen på nätet skulle jag tro.
Med det menar jag inte att jag tänker leta efter en gubbe. Absolut inte.*S*
Jag har bara insett att jag måste skaffa mig några tjejkompisar här i stan för att bara ha dom i småland funkar inte i längden.
Jag tänker inte häcka ideligen hos ungarna heller som jag har gjort dom sista åren.
Som sagt jag har inte så många år kvar med att skaffa mig roliga minnen till min rollatortillvaro.
Det var dagens djupa tankar.
*
*

6 kommentarer:

  1. Låter vettigt, men en stilla tanke får jag ändå. Finns det inga grabbar (gubbar) som du kan bara vara kompis med? Å nu menar jag seriöst *bara* faktiskt. Eller är det bara jag som gillar att ha vänner av båda könen? Kanske man blir sådan när man bor så *långt från landsvägen* som jag.
    Opps! Glömde att jag skull hålla käft. *Sorry*

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt det som står i min profil att jag letar efter en kompis(god vän) men jag får bara skammliga förslag eller är dom för unga eller för gamla eller för gräsliga eller för tvålfagra eller allt möjligt men inte det jag skulle vilja ha. Du bor ju så jäkla långt bort annart vete fan.... med tanke på vad du påstod igår att du är så jäkla snygg...*skrattar*

    SvaraRadera
  3. Förresten Tord kom hit så drar vi till Finnland så får vi se om vi kan bli kompisar.Åldern stämmer ju. Alltid nåt *skrattar*

    SvaraRadera
  4. Visste du om att medelåldern ökar drastiskt??Tänk på det nästa gång du säger till dig själv -snart sitter jag där", har du riktig tur blir du 90+, och då har ju livet knappt örjat eller..?

    SvaraRadera
  5. Säg inte så där nu när jag just har fått upp farten igen*S*

    SvaraRadera
  6. ...då är det bara att accelera:))

    SvaraRadera