fredag 4 september 2009

Plommon

Ikväll fick jag smaka mitt första Viktoria plommon från trädet jag planterade förra året. Jag har 5 stycken och ett var moget. Det var jättegott.
Päronen är fortfarande en aning för hårda. Nästa helg är dom nog perfekta men då är inte jag här. Då är jag på en båt till finnland och slår runt med jobbarkompisarna.*S*
Imorgon ska jag gå över till grannen och kolla om något har mognat i deras trädgård.
Jag pallar inte längre för i sommras fick jag tillåtelse att ta vad jag vill.
Naturligtvis regnar det här på landet. Jag är ju här.*S*
Blåser gör det också.
Gräset är jäkligt högt nu igen men det struntar jag i tror jag.
Jag har massor med svamp i gräsmattan. Det ser ut som svart trumpetsvamp med det kan det väl inte vara tror jag. Det är säkert nåt jättegiftigt.
Alla blommor står fortfarande i blom. Till och med några som jag har i krukor ute och som hade vissnat för två veckor sedan har blommat upp igen.
Skulle solen titta fram imorgon skulle det kännas som en sommardag.
Åkrarna runt omkring är svarta. Skörden är bärgat och jorden preparerat för nästa vår. Höbalar ligger överallt. Det ser rätt skojigt ut.
Nu är det kolsvart ute och alldeles tyst.
Nu ska jag sova länge, njuta av tystnaden och vila upp mig efter veckans slit på jobbet.
*
*

4 kommentarer:

  1. Inga kulsvampar då? Alltså sånna man ser på TV-reklamen angående adressändring. Nåväl - jag väntar med spänning på recepten du lovade. Hoppas det är utan plommon. Min mage och plommon är inte riktigt kompatibla i det fallet. Ha D där i mörkret!

    SvaraRadera
  2. Viktoriaplommon är dom godaste. Så vackert du beskriver din omgivning.

    SvaraRadera
  3. Öööööh!
    Kollade lite på dina *Bockirutor* Du vet kul - intressant - cool osv
    Nu till min fråga:
    Vad är skillnaden mellan Intressant och Interesting????
    Är det bara någon dold checking för att kolla om folk pratar engelska???
    Nyfis!!!

    SvaraRadera
  4. Tord jag vet inte varför det står på svenska och engelska. Jag klickade bara runt på inställningar och rätt vad var fanns rutorna där.Ibland när jag faktiskt skriver något allvarligt är det nån som bockar in "kul" Då undrar jag jämnt "va fan är det för roligt med det"? Egentligen ska dom bort men jag har inte brytt mig om det. Ska göra det nån gång när jag orkar.*S*

    SvaraRadera