onsdag 9 september 2009

Marknadsundersökning

Dom sista dagarna har jag ägnat mig åt en liten marknadsundersökning på min dejtingsida.
Jag ville veta hur min marknad på dejtingen kommer att se ut om 10 år när jag går i pension.
Jag har ju redan sen länge konstaterat att män i min ålder är ingenting för mig. Vi är inte i fas med varandra. Dom vill inte ha kvinnor i sin egen ålder utan betydligt yngre.
Det är ju vedertaget att kvinnor i min ålder är mycket aktiva och männens bästa tid är över så troligtvis klarar dom inte av oss som är självständiga individer.
Men till min förvåning upptäckte jag att män i 65 års åldern plötsligen söker något helt annat. Dom vill ha kvinnor som är lika gamla och gärna med gemensamma intressen.
Sen kunde jag också konstatera att många män i den åldern ser mycket bra ut.
I och för sig har jag alltid tyckt om män som har varit betydligt äldre än mig men det var ju i min ungdom.*S*
På den här bloggen vill jag inte närmare gå in på den detaljen.*S*
Hur som helst tänkte jag att det blir ju perfekt för jag hade ju i alla fall inte tänkt skaffa mig en ny man förrän jag går i pension och har tid och pyssla om den utvalde.
Men då kom jag på kruxet i kråksången.
Om tio år är ju dom män som är i min ålder idag omkring 65. Dom tänker kanske helt annorlunda än dagens 65 åringar och tar med sig sina sjuka ideer genom åren.
Sonen tyckte förra helgen att jag skulle skaffa mig en äldre gubbe redan nu.
Idén kanske inte var så tokigt.
Det jag funderar på är om det kan fungera när jag måste jobba hela dan och är trött på kvällen och han är ledig hela dan och är pigg och sällskapssjuk.
Slutsatsen är nog att det är bäst om jag håller mig till det jag kom fram till för flera år sedan att vänta tills jag går i pension.*S*
Sen får jag väl se om det blir en man, en vove eller en katt.*S**
*
*

7 kommentarer:

  1. Hmmm! Nått att fundilera på. Fast det finns en lösning i form av en karl i byrålådan. Enda kruxet är att dom är batteridrivna, så det gäller att ha många batterier hemma. Men dom surar aldrig, bara surrar. Dom lämnar inte toasittsen i öppet läge så du slipper kasta dig ner på en kall porslinsring när du miss i natten "behöver". Rapar inte öl o du slipper bli tvingad att se på en massa sport på TV,n, slipper att vara nummer 2 när det är VM, OS, EM, landskamp eller dylikt. Ni kvinnor har det egentligen väldigt bra, om man tänker efter. Har en massa valmöjligheter. Själv hade jag i valet mellan hund o katt nog valt en traktor eller en sprillans ny HD.

    SvaraRadera
  2. Jag vet att vi har det bra men det hör liksom till att leta*S* Sen är det faktiskt rätt mysigt att klappa en go gubbe. Det är också mysigt att bry sig om någon och att någon bryr sig om en i ett parförhållande. Det jag pratar om är djupa varma känslor. Synen på sex är nog olika för kvinnor och män. Män är fixerade på själva könet och det ska vara på en ung vacker kropp. Kvinnor tänker mer på människan och personligheten där könet är intigrerat och får först betydelse när resten stämmer. Att få varma känslor för ett batteridriven manligt kön är nog inte så lätt. Då krävs det nog väldigt mycket fantasi. Den har inte jag.*skrattar*

    SvaraRadera
  3. hmmm, kanske en hund vore något?:))

    SvaraRadera
  4. Håller med Monika... en hund låter bra! ;)

    SvaraRadera
  5. Nää det har jag också haft i 13 år. Det var rätt jobbigt faktiskt.Alltid dåligt samvete när han var ensam hemma och visst kan man väl klappa den men sen då ?.....*S* Inte får man frukost på sängen heller.

    SvaraRadera
  6. Oooouups! Trampade jag på en öm tå tro? Sorry, ber i så fall om ursäkt, var menat som ett skämt.
    Själv så har jag sedan många år slutat att leta men det händer ibland att jag sneglar lite. *S*

    SvaraRadera
  7. Nej för bövelen. Dina kommentarer är ju roliga. Det ska mycket till innan nån trampar mig på tårna.Jag tycker också att det är roligt att retas lite.*S*Hela inlägget är faktiskt ett skämt för att retas.*S* Med en underton av sanning förståss.

    SvaraRadera