tisdag 8 september 2009

Bröllop

I helgen var det bröllop i Tyskland. Min brors yngste son gifte sig.
Jag var bjuden men hade varken lust eller tid att åka.
Jag var förra året på mellansonens bröllop och det var urtrist.
I Tyskland är det fortfarande brudens föräldrar som arrangerar dotterns bröllop.
Jag känner den nya bruden och hade så mina aningar.*S*
Igår ringde syrran och sa att jag hade tur som inte kom.
Det var det mest påkostade och tråkigaste bröllop hon hade varit på och hon har varit på många.
Det var i ett slott och hon höll på att slå ihjäl sig. Hon ramlade nerför stentrappan och slog upp hela knät och och är blå på armarna.
Men det värsta var att dom hade ofantligt med tårtor men dom serverades först efter maten kl. 23:00 på natten.
Vem attan vill ha tårta på natten.
Från 14:00 till 20:00 fanns det bara champagn och sen kom maten en rätt efter den andra tills 23 när äntligen tårtorna kom fram.
Precis så var det förra året.
Bruden kommer från nordtyskand och det säger ju i och för sig allt.*S*
Tackar vet jag när min syrra fixar fest. Då brukar det vara kul.
Snart åker jag med min son och familj ner dit (ryanair test)och sen över nyår åker jag själv.
Då ska vi slå runt min syrra och jag. Det ska bli kul. *S*
*
*

3 kommentarer:

  1. Betyder det att jag kommer o få ett tårtrecept?

    SvaraRadera
  2. Visst kan du få det men enklaste vägen är närmaste bageri. Är man singel kan en hel tårta bli lite väl stor. *S*

    SvaraRadera
  3. Men vafa.... Bor ju mil från bageri, ute i skogen jöööh. Mummlar a la en Petersson.

    SvaraRadera