lördag 19 september 2009

Barnvakt

Idag och natt är jag barnvakt medans sonen och sonhustrun tittar på Flickan som leker med elden 2 och en förhoppningvis god middag ute. Jag vill också se den men imorgon hinner jag inte och veckan är också fullbokat.
Det får bli nästa helg.
Jag såg ju först nyligen den första delen och den var bara så bra.
Läskigt men jäkla bra.
Idag pratade vi igen om att jag kanske skall flytta hit till lilla huset på gården.
På ett sätt är det bra men på ett annat sätt kanske inte.
Sista biten av motorvägen till Nynäs öppnas nu på fredag och det är en rejäl tidsbesparing och som jag nämnde tidigare tycker jag att det är lite jobbigt att bo i ett hyreshus. Jag har lite svårt att vänja mig.
Tiden får väl visa hur det blir och hur det än blir blir det nog bra.*S*
*
Hade jag en gubbe skulle vi kunna köpa ett hus här på gatan som är jättefin men själv har jag varken lust eller råd att investera i något i Stockholm eftersom jag kommer om några år att ge mig av härifrån om jag fortfarande är singel.
Sannolikheten är 97% *S*
*
*

4 kommentarer:

  1. Tipsar: Norrland!
    Har hört att det är stort kvinnounderskott där. Nackdelen är väl att dom inte alltid är så pratsamma, gubbarna alltså, men man kan inte få allt. *S*
    Norrlandskvinnorna kan minsann prata *vet*. Du får väl hänga med en sån där "Kvinnor kan" till Pajala (eller var det nu var någonstans).
    Vem vet - den kvinnliga logiken kanske går bra hem där! *Ler megabrett*

    SvaraRadera
  2. Norrland???? Är du inte klok????? Visserligen är män från norrland fina killar men vem i fridens namn skulle ge sig in i mygghelvetet frivilligt. Det är fsaktiskt inte så viktig med en man så man blir självmordskandidat. Verkar jag desperat ? eller vad?? *S*

    SvaraRadera
  3. *As garvar*
    Skulle heller inte flytta till mygghelvetet frivilligt. Dom säger att man vänjer sig. Fast det tror jag inte ett skit på.
    Vad i jösse namn skall jag då råda till?

    Grönland, kan de va nått? *S*

    SvaraRadera
  4. Nej det är bara östergötland, småland och skåne so gäller. I västra götaland finns det också snygga karlar men det ligger så avsides från landsvägen.*S*

    SvaraRadera