lördag 19 september 2009

Slösa


Jag har ju nämnt tidigare att jag är en person med utpräglat ekonomiskt sinne.

Men jag gillar också att slösa ibland.*S*

För det mesta på idiotgrejer.

Dessa små minkroskopiska flaskorna fanns på spa anläggningen på båten och dom hade extrapris 50sek/st.

Flaskorna innehåller 2 droppar creme och man ska bli vacker av dom. Eftersom dom är i glas och man ska bryta av toppen ska man inte använda den första droppen.

Jag tyckte det var så smart att komma på en sån dum grej och lura kärringarna.

Jag kunde inte låta bli att ge en eloge till uppfinnaren genom att köpa

3 flaskor eftersom jag behövde bara betala för 2 och den tredje fick jag gratis.*skrattar*

Där kom det ekonomiska sinnelaget in i bilden igen.*S*

*

*

4 kommentarer:

  1. Ibland men bara ibland, fast egentligen inte, utan precis tvärtom, vill man uttrycka sig lite som en kvinna kanske gör.
    Varför då tro? Jo för den kvinnliga logiken är så otroligt svår att förstå sig på. Lika korkat som den där ICA-reklamen där han får lära sig att minska på utgifterna i stället för att få löneförhöjning.
    Som ständig läsare av denna blogg och tillika man så kan jag bara säga: *SUCK* *S*

    SvaraRadera
  2. Jasså du tycker jag är korkat *skrattar gott* Det var inte snällt.*S* Jag begriper mig inte på mäns logik heller så där kan vi ta varandra i hand. Vi tycker ju rätt lika i mycket. Vi skulle nog komma bra överens.*S*

    SvaraRadera
  3. Meeeeeh! Nu var det den kvinnliga logiken som var som en ICA-reklam, ibland och rent generellt nu alltså. Jöööö!
    Var inget personligt påhopp *Förtydligar*
    Åsså ere apsolut inge fel på min logik, eller stafning heller för den delen, sådeså! *S*

    SvaraRadera
  4. Nej men nu igen! Jag tycker inte heller att det är något fel på MIN logik. Där tycker vi ju lika igen.*S* Det här börjar bli mysko eller hur *S* För övrigt har jag alltid gillat folk som är smarta och den som hittade på den här smarta krämen i en minimal glasflaska är smart och måste ju givet tjäna hur mycket som helst med pengar på kvinnors dumhet. Det kan i alla fall ingen ta ifrån honom. I de fallet tror jag faktiskt att det är en han.*S*Jag kommer inte att använda den utan ha den som en påminnelse hur man med minsta möjliga inputt kan få ut mesta möjliga utdelning. Tänk själv 1 droppe kräm 50 spänn avgår tillverkning för förpackningen ca 0:50. Det betyder att i en vanlig hudkräm på coop är det droppar för miljoner.*S*

    SvaraRadera