onsdag 18 februari 2009

Uppbrottsstämning

Igår kom studentmössorna.

Det är alltid startskottet till en härlig stämning som sprider sig i hela skolan.

Avgångsklasserna blir lyriska, förväntansfulla och får jäkligt bråttom att klara av det dom har missat.
Det brukar smitta av sig på dom andra som inser att det kommer att finnas ett slut på det här.

Omproven är välbesökta. Från 1-2 för någon vecka till 22 igår.

Nu är det en helt underbar tid som kommer framöver och det kommer att gå jättefort sen är det lov och jag har sex veckor ledigt.
Jag har inte haft någon skrivare på två dagar och det har varit jättejobbigt. Igår gick det en propp och vi kom inte in i proppskåpet för det är inlåst. Idag visade vaktmästaren mig hur jag kan bryta mig in utan nyckel men den kunskapen var onödigt för nu vet jag var nyckeln finns. Fast skrivaren är igång igen funkar det inte att skriva ut från min dator. Troligtvis fifflade jag bort något när jag försökte ansluta min dator till min gamla skrivare.
Strunt samma. Imorgon får nån fixa det på nåt sätt.

Jag har fortfarande inte kommit ikapp med arbetet som blev liggande när jag var borta en vecka och nu ska jag vara ledig på fredag också.
Hela familjen som ska ha babysar på fredag är sjuk och ungarna kan inte gå på dagis. Dom har visserligen fixat en tjej men det är likaså bra att jag finns tillgängligt. Jag kommer i alla fall att sitta som på nålar och får säkert ingenting gjort ändå. Jag kanske ska vara med på förlossningen. Det vore ju kul för det är nog mina sista barnbarn för den här omgången. Kanske det kommer någon sladdis så småningom men det är inte givet. Får väl bli ett bonusbarnbarn i så fall.

Imorgon ska jag besiktiga min bil för första gången så nu står den nytvättat i garaget. Utvändigt är den ren i alla fall men invändigt är det en katastrof som vanligt.
Jag är jättetrött ikväll vilket kan bero på att jag gick upp fem i morse. Jag vaknade och hade ingen lust att somna om men det gör att ikväll kommer jag nog att slockna tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar