tisdag 17 februari 2009

Till en bloggvän

Jag ville inte kommentera och komma med råd på din blogg. Du frågade inte efter det och jag kände att det inte var läge för det där.
Men här på min blogg kan jag göra det och vara ärlig.
Jag tror att det finns två saker som är kanske ditt och många 50 + killars problem.
För det första har ni nog inte förstått att det som har varit är över och går inte att ändra på hur mycket ni än grubblar och ångrar er.
Ni kastar helt enkelt bort energi.
Samt att den dagen ni kommer i fas med och accepterar eran ålder och får en självbild som motsvarar vad omgivningen ser kommer ni att komma i harmoni med er själva.
Ni måste helt enkelt vara ärlig mot er själva.
Det jag har förstått efter tre år på dejtingsidor är att framför allt män letar efter en partner som dom tror passar deras mentala/innre ålder som dom tycker är 10-25 år yngre än deras fysiska/Yttre.
Dom förstår inte att även den målgruppen ser på bilderna och vad dom ser är just en man i femtio årsåldern.
Jag förstår precis problematiken men jag själv tror att det vore idiotiskt av mig att leta efter eller svarar en kille som är 10-25 år yngre än mig för mentalt kanske vi skulle passa ihop men fysiskt och utseendemässigt skulle det säkert uppstå problem så småningom. Framför allt för mig eftersom jag skulle känna mig i underläge.
Jag hade förut ett inlägg i min andra blogg om det.

"Visst är killar i 35-45 års åldern snyggare än gubbar i 50-60 års ålder men................. "
*s*
Jag tror säkert att du förstår andemeningen. *S*


8 kommentarer:

  1. Njaa, jag håller med dig i det mesta men att killar i 35-45 är snyggare, där håller jag inte med dig. Den absolut snyggaste mannen jag vet är på sitt 53:e år och han är bara sååååå,snygg, en mumsbit:)) Det är min make, om du inte förstått det:))Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag tog bort det förra för det blev fel. Bara för att dom ser fräschare ut betyder det ju inte att jag skulle vilja ha en yngre. Det är "men...." står för och där hade jag min syn på saken. Det jag syftar på är att gubbar i gemen letar efter tjejer som är avsevärt yngre än dom själva och då blir det väl lätt att dom får ingen alls eller bara kortvariga förhållanden. Jag vill ha någon i min ålder helst precis lika gammal, om jag vill ha någon överhuvudtaget, men dom letar ju bara efter 30-40 åringar.Jag får bara påstötningar från 30-40 åriga killar och dom vill inte jag ha.Det är någon konstighet i hela dejtinggrejen. Män och kvinnor är liksom inte i fas med varandra på nåt sätt.*S*

    SvaraRadera
  5. Samma erf. här.Jag är 32 och får nästan bara blink från gamla gubbs över 50.

    SvaraRadera
  6. Fast då är allt som det ska enligt den store kärleks gurun "Hugh Heffner".hahaha

    SvaraRadera
  7. Du menar han som betalar för sig ? Det kan ju vem som helst göra i och för sig.*S*

    SvaraRadera
  8. Han både betalar och tar betalt:))

    SvaraRadera