torsdag 19 februari 2009

Virrhuset

Jag var hos min ene son ( tvillingsföräldrarna) ikväll och det var rena rama virrhuset där. Vanliga svenska uttrycket är väl dårhuset men det låter så hemskt så jag har hittat på ett nytt ord som speglar stämningen som var på ett riktigare sätt. Föräldrarna är spända som fiolsträngar och naturligtvis känner barnen av det.
Imorgon ska jag upp 5 för att göra dom sällskap till sjukhuset. Dom har fixat barnvakt till ungarna. Min sonhustrus syster ska vara med vid själva operationen och jag ska hålla sonen sällskap. Det kommer bara att ta 1 timme. 6 minuter att ta ut babyserna och resten för att sy ihop det hela igen sa dom.
Vi kommer att få träffa babyserna på en gång och det ska bli jättespännande.
Hoppas allt går bra.
Nu går jag och lägger mig så jag vaknar när mobilen ringer.
Själv är jag också jättetrött av anspänning.

Besikningen gick naturligtvis bra så rent som bilen är. Skyltlampan var trasig och den måste bytas till nästa gång om två år. Jag bryr mig inte om det innan för i vanliga fall syns inte skylten i alla fall för den bukar vara så skitig och byter jag den nu kanske den hinner gå sönder igen till dess. *S*

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna, vilken ära att få vara med få vara så delaktg:)

    SvaraRadera