måndag 26 januari 2009

Usch dumma räkningar

Jag får hela tiden dumma 20 kronors räkningar från Transportsyrelsen.
Inte nog med att det måste säkert kosta mer än 20 kronor att producera och skicka dom till mig dom kommer också flera dagar efter att jag har gjort månadens avräkning.
Det har dom räknat ut så jäkla bra att folk inte orkar koppla upp sig för 20 kronor utan lägger räkningen bara nånstans så länge.
Är man en dag sen kostar det 500 kronor.
Den här månaden tänker jag blåsa dom på dom där 500:-*S*
I meddelandefältet kommer jag att fråga om man kan få betala in några hundringar i förskott så man slipper det där tramset.
Dom kunde väl åtminstånde vänta med att skicka räkningen tills man har kommit upp i några hundra.

Finns det någon som tror att jag kommer att få svar ???

Jag tillåter mig att betvivla.*S*

2 kommentarer:

  1. 500 kr!!!Det kallar jag för OCKER!!Hur i hela världen gör man om man exempelvis åker på semester innan räkningen kommer och kommer efter utgående datum???Hmmm, "surt" sa räven.
    Jag bara måste säga att jag tycker du har en sådan härlig livsinställning:))Jag bara känner wow!!!

    SvaraRadera
  2. Tack. Här i Stockholm kallar dom det för trängselskatt. Jag som aldrig trängs.*S* Jag åker bara till sjukhuset för mammografi och sånt eller utbildning i jobbet eller facket och då tycker dom stt jag trängs. Jag kan inte åka buss för jag är allergiskt mot parfym.*S*

    SvaraRadera