torsdag 15 januari 2009

Ställer inte upp

Idag meddelade jag att jag inte ställer upp för omval i min fackstyrelse.
Jag övervägde det noggrannt och kom fram till mitt beslut av olika anledningar.
För det första gillar jag inte att förespråkar en sak som jag inte tror på. Det gör jag bara inte.
Sen brukar jag nå mycket bättre resultat om jag driver frågor på mitt sätt och går till källan direkt.
Jag kan tala fritt vad jag anser om saker och ting och behöver inte förankra det i någon styrelse.
Jag kommer att jobba kvar som skyddsombud, arbetsplatsombud, i valberedningen och så har jag hittat på en arbetsgrupp som "festkommite" där jag tänker ingå som medlem.
Jag kommer naturligtvis fortsätta att jobba för rättvisan om jag ser något galet men på mitt sätt.
Jag tror faktiskt jag kan påverka bättre utifrån än inifrån.
>
Det känns faktiskt riktigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar