tisdag 13 januari 2009

Mycket är det




Pannkaka va gott det var. Mmmm.

Jag har ganska mycket körsbärssylt i frysen för hela min tomt i östergötland är omgärdat av klarbär. Jag gillar pannkaka men det är så jobbigt att köpa mjöl för jag använder så lite så jag får alltid slänga över hälften. Det är inte alltid jag har ägg hemma heller. Sist hittade jag på Coop färdigblandat mjöl till pannkakor och i bara 1 kg förpackning och döm min förvåning dom blev jättegoda.
Varför krångla till det.*S*
Perfekt "billig och gott".*S* Sånt gillar jag.

Det är mycket på jobbet just nu och jag sitter i styrelsen för facket och ingår i en arbetsgrupp som ska förbereda årsmötet och aktiviteter på våren.
Till årsmötet den 3 mars kom vi på att det vore kul om vi kunde hitta en föreläsare för en moderat peng.

Vi skulle vilja ha någon som under en halv timme talade om att förverkliga sina drömmar.

Efterson jag jobbar i offentlig sektor brukar dom flesta som kommer på våra möten vara i 50 års åldern.

Vi tänker oss nån som peppar folket att börja förbereda sig för pensioneringen och kanske förverkliga det dom alltid har velat göra.

Om man till exempel alltid har velat måla kanske det är dax för en kurs.
Om man alltid ha velat åka vasaloppet kanske det är dax att börja träna.
m.m.

Tanken är att få vårt folk att se fram emot och börja längta efter den omställningen istället för att vänta. Vänta är destruktiv men att längta är positivt. Längtar man efter en sak och förbereder sig för den har man också roligt under tiden och är mycket gladare eftersom man har något att se fram emot. Att vänta är passivicerande och man glömmer bort att leva i nuet.

Ungeför så har vi tänkt oss.

Nu måste vi bara hitta nån som gör det.

Känner ni nån som vore lämpligt hör av er snappt på min mail. Vi har styrelsemötet i morgon och ska lägga fram förslaget.
>
Till vårutflykten jag vi också kommit på en rolig grej.
>
Jag har fått lite problem med min familjehistoria och det är årtalen och släktingars namn. Allt sånt får jag ta så länge på ett ungefär och justra senare när jag har fått fram fakta.
>
Jag ser också på min enkät att två familjemedlemmar har varit här och läst men jag har inte fått några kommentarer och ingen har sagt nåt så jag vet inte vilka. Fast o andra sidan finns det bara två och så deras fruar förståss.*S*
>
Jag behöver också en scanner för att få in lite gamla bilder som livar upp det. Fast jag har inga bilder. Min mammas gamla bilder har min son men dom flesta har nog min syster. Det är också hon som vet mest om mina morföräldrar. En vecka i juni i husvagnen på min systers gård är nog ett måste. Hon bor helt underbart i sydtyskland så det blir kul.
>
Jag tycker det är tråkigt att man bara kan placera bilderna på tre givna ställen här eller är det jag som inte har fått klämm på nåt.
Jag skulle vilja ha dom häruppe brevid varandra men fattar inte hur jag ska göra för dom går inte att flytta.
Tipps mottages gärna *S*









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar