söndag 11 januari 2009

Julkortsmysteriet

I mellandagarna fick jag ett vackert julkort utan avsändare.
Det är blått med guldhjärtan och ett litet kort på tomten fastsatt med ett vitt sidenband.
Det är postat i Sverige den 18 dec. Jag kan inte se vart och jag känner inte igen handstilen som skrev min adress.
>
Jag grubblar fortfarande på mysteriet.
>
Jag har kollat med alla jag kan komma på.
>
Nu finns det bara dom kvar som jag inte vill eller vågar fråga.
>
Är det från någon jag skulle vilja ha ett julkort ifrån.?
>
Är det bara ifrån någon tankspritt jäkel ?
>
Var det avsikt eller bara glömska.?
>
Är det från någon som känner mig så väl och dummas med mig, vetande precis vad en sådan sak sätter igång i min utredarhjärna.?
>
Jag tycker det är jättekul men samtidigt rent ut sagt förjävligt.

* Jag har själv gjort något liknande några gånger i mitt liv. Nu när jag själv råkar ut för det skämms jag för det *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar