torsdag 4 mars 2010

Nivå

Idag bestämde jag mig för att strunta läsa i tidningarna och titta på TV program om den politiska debatten några veckor framåt. Den har liksom nått en nivå runt dagisstadiet. Det är ingen som talar om framtidens utveckling och hur vi ska anpassa livet och arbetet till den tekniska utvecklingen som går allt snabbare. Hur vi ska skapa en global rättvisa och förvalta jordens resurser till dom kommande generationerna.
Man bli så trött när man tänker på hur mycket pengar som spenderas för att en grupp av politiker ska spela i sin egen cirkus och leka med befolkningens förutsättningar till ett bra liv.
Sen ska jag ut på havet på lördag och idag fick man höra att 6 fartyg sitter fast i isen.
Det är inte roligt.*S*
Det finns roliga saker också. Sonen har köpt sommardäck på nätet till mig och nu ligger dom på verkstaden tills den 6 april när det är dax att göra bilen vårfin.
Om inte istiden har börjat förstås.*S*
Igår blev min skola avstängt från kommunens datanät på grund av en anledning som jag inte vill berätta om här. *S*
Det var roligt för jag fick hela eftermiddag ledig för utan min dator är jag blind. Allt finns där. Vi kunde inte ens ringa till den som stängde av oss för alla telefonnummer ligger också på nätet. *S*
Jag åkte hem och upptäckte att det var gräsligt dammigt i min lägenhet när solen var framme. Det blev inköp av 2 stora kassar med städatrialjer och nu väntar jag bara på att lusten infinner sig att använda prylarna.
Kommande helg har jag inte tid. Jag får se kanske helgen därpå om inget annat kommer i vägen.
Hur som helst har jag ställt hela klabbet på köksbordet så det ser väldigt ambitiöst ut i alla fall.*S
*
*
*

4 kommentarer:

  1. Va bra att du har köpt en massa städprylar, för här ser det ut som fanken och jag lär behöva städa massor när snickrandet blir klart. Ser fram emot lite hjälp då *S*
    Låter mystiskt det där med datornätet, man kan ju bara ana anledningen till det.
    Ha D Gött där på isen. *S*

    SvaraRadera
  2. Ja du det här med politiken.Jag är tämligen övertygad om att människor som sitter i maktens korridoren från början hade verkligen ambitionen, dom trodde på det dom gjorde osv..Men sedan när du har varit med ett tag så händer det någonting i deras psyke...Deras egon blir gigantiska och dom blir fartblinda. Med fartblindheten så kommer fåfängan och tillslut blir det personlig prestige...Uppriktigt sagt det är få proffsiga politiker vi har som värnar mer om demokratin än vad dom värnar om personlig vinning.Jag blir mörkrädd!

    SvaraRadera
  3. En fråga!

    Du har ju rest med Ryan Air... tror jag i alla fall att det var?! :/

    Min fråga är: Betalar man bara det pris man får upp på skärmen när man söker på en resa, eller dyker det upp mer avgifter eller skatter när man kommer längre i beställningen? Eller kanske på flygplatsen?

    SvaraRadera
  4. Nyss hem komna med just RA...Du betalar enbart det som står på beställningen.

    SvaraRadera