torsdag 10 december 2009

Julbord

Ikväll är det julbord som gäller eftersom jag är en priviligerat person som har en arbetsgivare som har råd att bjuda mig för andras skattepengar.
Jag kommer att njuta men inte glömma bort dessa människor som idag är sjuka av oro för dom har blivit friställda eftersom deras oförskämt högt betalda fallskärmschefer inte har klarat av sina jobb och företagen har gått omkull.
Jag kommer också tänka på dom människor som har fått sina kroppar förstörda eftersom sagda chefer inte har tagit sitt ansvar vad gäller arbetsmiljön.
Jag tänker också på dessa stackars barn som har kastats ut från en trygg familjemiljö med glada föräldrar till en oviss och troligtvis hemsk framtid eftersom våra valda politker arbetar efter mottot härska genom att söndra.
Dom där futtiga hundralappar som vi har fått i skattesänkning dom sista åren kan dom stoppa upp i häcken. Jag tror dom flesta som har förstått sambanden och har insett att just dessa hundralappar får dom som är redan utsatta betala dyrt betackar sig för almosan.
Dom redan rika som har fått enorma skattesänkningar tar naturligtvis gladeligen emot dom.*S*
Jag undrar om man skulle kunna skicka tillbaka dom ?
Jag vill inte ha såna smutsiga morötter.
Jag betalar gärna den skatt som behövs för att alla i Sverige ska känna sig trygga.
Jag har nämligen insett att även om jag idag har det bra och ett arbete kan jag i morgon vara utsatt.
Vem i norden vill leva med det hotet över sig. ?
Ibland undrar jag vad folk tänker med.
*
*
Nu måste jag rusa för sillen väntar.

2 kommentarer: