torsdag 8 oktober 2009

Utbrott

Idag rann mitt sinne över på jobbet.
Jag fick ett utbrott och stängde av datorn fem i tre och tänkte gå hem och sjukskriva mig.
Då kom jag på att vid tre skulle jag ju iväg med kutratorn till simhallen för friskvårdstimmen.
Jag satt på datorn igen och stängde telefonen (den ligger på datorn hos mig) tills i morgon bitti.
Sen stängde jag av den igen och vi åkte iväg på en härlig simtur.*S*
Får se om jag får sparken imorgon.
Ibland måste man bara slå näven i bordet om man vill behålla sitt förstånd i behåll.
Jag gör det inte ofta.
Sist var för åtta år sedan och nu var det helt enkelt dax igen.
Det får bära eller brista.
Kanske jag kan få tillfälligt jobb i min sons nya projekt eller nåt.
Det löser sig alltid bara man vet med sig att man har rätt.
*
Jag köpte en jättegod efterrätt igår kväll. Det är en urgröpt halv honungsmelon fyllt med druvor och stjärnfrukter.
Den är jättegod.*S*
*
*

3 kommentarer:

  1. Att sinnet rinner över, endast vart åttonde år...då är du nog ganska tålmodig av dig *S*...
    Hoppas det löser sig, till det bästa...oavsett, om det bär...eller brister...
    /Z

    SvaraRadera
  2. Underbart med sådana människor som du. Det skulle världen må så mycket bättre av, och inte som nu då dom flesta "följer" strömmen.

    SvaraRadera
  3. Skall jag komma o blåsa på näven???
    Jag menar - har man sparat sig i 8 år så kan det bli en rejäl smäll o då kan det göra ont! *S*
    Skulle du bli utan jobb så kan du alltid komma hit o hjälpa mig med fixandet av vinden, taket o sånt. *S*

    SvaraRadera