söndag 20 september 2009

Spruta

Besöket kom redan på eftermiddan och har redan gett sig iväg igen. Härligt nu blir det en tidig kväll.
Nyss var det ett reportage på TV om svininfluensa sprutor på värmdö. Dom tänker sig att folk från hela ön ska ta sig till en stor lokal på fabriksområdet. Där ska alla skötorskorna och skolhälovården ta emot befolkningen och spruta dom på löpande band.
Jag tar nog ingen spruta för alla runtomkring mig gör väl det och vem skulle smitta mig då ?
Sen är ju inte jag i riskzonen heller vad jag vet.
Skulle skolsköterskan på jobbet ge oss sprutan skulle jag väl ta den men beställa tid och stå där som ett annat boskap som väntar på märkning har jag ingen lust med. I en sån stor lokal med massor med folk måste det ju finnas hur mycket virusar som helst.
Är man inte smittat när man kommer dit är man väl det när man går därifrån.*S*
*
*

3 kommentarer:

  1. Bäst du tar spruta, får maila dig hur det kan gå om man inte gjort så.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera