måndag 21 september 2009

Mys Pys

Idag känner jag riktigt att hösten är här.
När jag kom hem dukade jag med småsnacks och tände ljus och smålampor.
Nu kan man göra så det blir mys pys hemma och hela den jäktiga dagen rinner av en.
Den röda färgen som jag har i vardagsrummet nu ger verkligen en varm känsla.
Sen till i februari har man blivit döless på det hela och det startar en ny tid där allt vaknar till liv igen.
Jag skulle inte klara av att leva i ett land utan årstider.
Nåja lite kortare kunde den mörka tiden vara men just nu känns den bra.
*
Koppla av är vad jag behöver ikväll för den döda kvinnan som hittades i Farstaviken i morse är mamman till en av våra elever.
*
*

2 kommentarer:

  1. Den som ändå kunde myspysa - får slappna av med en film senare i stället. Går igenom de inkomna räkningarna och är allt annat än glader. *Suckar*
    Blir nog fan vatten o bröd resten av året om det skall forsätta på detta viset.

    Tråkigt med kvinnan! Inte kul när det är nära på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Ha en skön "ta hand om dig kväll"

    SvaraRadera