söndag 13 september 2009

Konstig längtan

Idag längtar jag efter riktigt höstrusk med svalt väder, regn, höststormar och mörker.
Ett riktigt busväder med blixt och dunder skulle passa min sinnesstämning perfekt just nu.
*
En kompis har missbrukat och misstolkat mitt förtoende och har tagit sig friheter och överskridit gränsen för min intrigitet. När jag kom hem igår hade jag ett brev som gjorde mig flygförbannat. Jag ringde direkt och skällde ut henne men jag är fortfarande arg idag.
Hon är åtta år äldre och vi har kännt varandra i åtta år nu.
Kanske den tiden räcker.
Jag funderar på att säga upp bekanskapen. Hon börjar bli lite väl virrig.
Jag hatar när folk får mig att må dåligt eller bli arg.
Jag vill inte ha att göra med sådana människor.
*
*

4 kommentarer:

  1. Ja men det är många år sedan. Kanske det är dax igen.*skrattar*

    SvaraRadera
  2. jag tycker att man ska "städa" bland vänner och bekantar...Livet är alldeles för kort och värdefulllt för massa halvblesyrer:))

    SvaraRadera
  3. Just så är det. Ibland måste man städa.

    SvaraRadera