fredag 25 september 2009

Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Jag tänkte lämna datorn hemma men det blev inte så.
Sen förra våren letar jag då och då på nätet efter en släkting. Det är min mammas kusins pojke. Min mammas kusin kom från östtyskland när jag var 2 år och bodde hos oss tills jag var omkring 10 år. När jag var 5 år fick hon en son som heter Johnny och jag ser på honom som min lillebror.
När jag var 10-11 gifte hon sig med en amerikansk yrkessoldat och de kommande åren bodde dom ibland i tyskland och ibland i USA och mellan varven var han några gånger i Vietnam.
Nångång på sjuttiotalet tappade vi kontakten totalt.
Nu söker jag ibland runt på nätet och igår kom jag på en sida där det fanns en Johnny Whitehead jr. Johnny är nu 51 och kan ha en son i 20-30 års åldern.
Det var en fasebook sida fast i amerika på nåt sätt och för att komma åt profilen ville dom ha betalt. Det fanns 49 med det namnet.
Nu har jag lagt upp en profil på vanliga fasebook och ska kolla om jag kan komma den vägen något vart.
Nu är det mysigt i min stuga. Elden sprakar i kakelugnen och jag har en fläskryggfilé i ugnen.
Doften håller på att sprida sig. Det blir nattmat idag istället för kvällsmat.
*
*Det finns över 400 Johnny Whitehead på våran Facebook. Jag börjar väl med att skriva till dom potenciella kandidaterna i Texas. *S*
Om jag inte hittar min Johnny kanske jag hittar nån annan av värde *skrattar*

2 kommentarer:

  1. Jösse! Du kan väl höra av dig när du mailat alla dom där o tala om hur det gick. Sätter på burken om en så där 4 -5 år o kollar *S*

    Nej det blir inta alltid som man har tänkt sig. Jag hade tänkt mig att vinna några mijoner på lotto - men inte fasen blev det så inte.

    SvaraRadera
  2. Det går faktiskt fort att bläddra igenom.Mail blir det inte många för dom flesta är svarta, latinos, ser helt fel ut eller är helt fel i ålder. Nu krånglade min uppkoppling igår kväll annars skulle det redan vara klart.

    SvaraRadera