onsdag 5 augusti 2009

Till salu

Jag har ont i huvud idag.
Sen jag kom hem igår och halva natten har jag fastnad i en bok som jag lånade av literaturen som ungdomarna ska läsa i svenskan.
Det är en riktig jäkla hemsk bok.
Den handlar om svenska män som köper sex av unga ryskor och beskriver hur fruktansvärd illa flickorna blir behandlade och hur polisen och politikerna sopar allt under mattan för att dom själva är involverade.
Den visar på en kvinnosyn i männens värld som är så jäkla äckligt.
Den är så himla bra skriven och fängslande fast man mår illa kan man inte lägga boken ifrån sig.
Det som jag frågar mig idag är vad är det som driver vissa män att köpa sex och utnyttjar och förnedrar unga människor ?
Vad är det som gör att dom hellre betalar för slavsex än har ett kärleksfullt förhållande med en vanlig kvinna ?
För det tragiska och sorgliga är att det ligger så mycket sanningar i boken.
Nästa fråga jag ställer mig är varför blundar vi kvinnor ?
Vad är det som gör att vi kvinnor tillåter att sånt händer ?
Är det någon som kan stävja detta beteende så måste det bli vi kvinnor för männen klarar det bevisligen inte.
Vi kvinnor måste helt enkelt börja hålla ihop annars får vi aldrig någon ändring till stånd.
Kvinnor i alla positioner som polisen, politiken. i skolor, på socialkontoren och överallt i samhället.
Läs boken så får ni se att jag har rätt.
*
*

2 kommentarer:

  1. Den boken ska jag inhandla. Jag har haft/har sådana tankar som du skriver...Varför blundar vi kvinnor. Kan det ligga något i våran samhällsyn???Jag tänker på att kvinnor är ju fortfarande lite uppfostrade att vi inte är värda lika mycket som män..Eller...Jamen tänk bara en sådan "simpel sak" som ungkarlar som är ute i svängen...Dom får en klapp på axeln och "wow"vilken man med alla dessa erövringar han gör, dittan och datten...Men så gör en kvinna likadant och inte fasiken får hon en klapp på axeln av sina medsystrar...Tvärtom...Varför????

    SvaraRadera
  2. Jag har också den boken och den är fruktansvärd tycker jag... attt såna saker ska få hända! Och det gör det ju tydligen hela tiden!

    Tonårsdöttrarna och grannflickan har också läst den och alla är lika förfärade...

    SvaraRadera