lördag 4 juli 2009

Roman

Mitt förra inlägg är stommen av en roman jag håller på med sedan några veckor innan min semester började. Jag har inte kommit så långt ännu för jag har inget stavningsprogram på min leptop. Min son har inte installerat ett sådant*skrattar*
Nu måste jag först skriva det här. Mejla över det till min jobbdator och när jag får tid emmellanåt fixa till stavningen och sen mejla tillbaka det till den här datorn.
Hur som helst kommer det att vara ett humoristiskt drama. (Vad det än är). Jag menar ett drama med mycket känslor och lidande men samtidigt skrivet på ett humoristiskt sätt som tar udden av allmänt ansedda allvarliga ting.
Livet är faktiskt inget annat än ett stort skämt som dom flesta människor tar på blodigt allvar.
Till exempel sex. De flesta överdramatiserar hela den historien som igentligen inte är annat än ett vanligt behov som mat och värme. Är det god mat blir man glad och lycklig och är det dålig mat får man väl välja endera äter man ändå eller får man väl gå hungrig då. Precis som med mat dör man om man är utan. Kanske inte fysiskt men psykiskt/känslomässigt.Av dålig mat blir man sjuk men man brukar inte dö av det fast en reäl magsjuka kan var rätt så illa.*S*

Nåja vi får se vad det blir av det. Bara jag får behålla hälsan så kommer det väl att bli nånting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar