söndag 19 juli 2009

Ketchupmassaker

Idag för 40 år sedan dagen innan månlandningen gjorde jag min entré i min nya framtida släkt.
Min nya killes föräldrar tillbringade alltid andra halvan av industrisemestern hos släkten i norrland.'
Den här gången skulle dom till en sjö nära Umeå där en moster hade en sommarstuga.
Min kille hade tjatat sig till att jag fick följa med.
Efter ankomsten skulle vi äta mat. Det var korv.
Runt bordet satt moster Iris morbror Axel deras 2 barn Anders och Katharina. Där fanns också moster Ester och morbror Knutte från Luleå samt min kille, hans föräldrar och jag.
Dom la upp en korv till mig och räckte mig ketchupflaskan.
Jag gjorde den vanliga omskakande rörelsen men upptäckte till min förtvivlan att dom redan dade skruvat bort locket.
På grund av min placering vid bordet var det ingen som klarade sig undan ketchupmassakern som följde.*S*
Jag var jätteledssen och samtliga tröstade mig medans dom torkade bort den röda sörjan.
Isen var bruten och efter den semestern var saken klar.
Jag bestämde mig att vara ihop med den killen för jag trivdes otroligt bra i den släkten och med mina blivande svärföräldrar.
Dagen efter satt vi klistrade vid TVn och tittade på månlandningen.
*
*
*

1 kommentar:

  1. Hey, Ketchup-Massaker,das liest sich, wie Las Ketchup und der einstige Sommerhit " The ketchup song " - wennś denn bei Dir Sommer geworden ist?
    Schöne Grüße aus dem schwül-warmen Dresden in den hohen Norden.

    SvaraRadera