torsdag 23 juli 2009

Fick nog

Igår fick jag nog av regnandet i östergötland så jag åkte hem till stan några dagar.
På lördag måste jag vara tillbaka i stugan för då får jag främmande och det är medeltidsmarknad i Vadstena.
Det jag kände när jag kom hem är att mitt kök hemma känns så jäkla gammalmodigt.
Jag har länge haft planer på att göra något åt det men eftersom det är en hyresrätt har jag dragit mig för det.
Nu efter att det oranga kuvertet damp ner och jag insåg att jag nog med största sammolikhet måste bo här i minst 9 år till tänkte jag göra slag i saken.
Jag tänkte slänga ut köksmöblerna och ha 2 korgstolar med ett svart klaffbord.
Nån snygg färg på väggen och nytt golv.
Skåpen är faktiskt gammla snygga.
Jag måste också ringa om ny kyl och frys.
Jag tycker det är så jäkla kul med inredning.
Gardinerna är inte fördragna för att jag är skygg utan för att jag gillar inte när folk glor in till mig. Jag har alltid bott i hus tidigare och kommer nog aldrig vänja mig vid insyn.
Jag vill kunna göra vad jag vill och vara klädd hur jag vill i mitt hem.
"Mitt hem är min borg"
( Jetzt hatte ich die Nase voll vom Regen auf dem land. Ich bin in meiner Wohnung in Stockholm und überlege mir wie ich meine Küche herrichten (renowieren)könnte.)
*
*

1 kommentar:

  1. Håll i hatten för nu är det uppehåll på regnandet:))Ja du, snacka om att du har många järn i elden. Stugan och nu vill du greja hemma:))Ja har man inte arbete så skaffar man sig:))

    SvaraRadera