fredag 22 maj 2009

Sket sig

Här hade jag planerat att tillbringa 4 dagar i ensamhet i mitt torp för att samla tankarna och jobba vidare på panelen och trädgården där jag har flera projekt på gång.
På onsdag kväll ringde en fackkompis att hon och hennes 2 barn 10 + 13 år gammal är på IKEA i Linköping och tänker hälsa på mig.
När dom kom visade det sig att dom tänker stanna här tills på söndag d.v.s hela min ledighet.
Dom gör små utflyketer på dagen så jag får vara lite för mig själv i alla fall.
Igår var vi på Änglar och Demononer i Skänninge som är från 15. Det gick bra för här på landet är dom tydligen inte så noga. I och för sig satt flickan 10 den mesta tiden med handen framför ögonen*S* men det är ju inte mina barn så.........
Idag köpte jag lite bra att ha grejer. Trädgårdsmöbler till dom små barnbarnen och en grå hängmatta 120 bred på en låg stålställning. Den är ball. Först tänkte jag att den skulle passa bra i Nynäs på sonens och sonhustruns gigantiska altan och han fyller ju år snart men sen tänkte jag att den passar nog bättre i min berså och till mina egna lata semesterdagar. *S*
Jag behåller den själv. Han får väl nån blomma eller nåt.*S*
Mellan skurarna är jag ute och försöker gräva bort rötter från en buske som stod vid min takade uteplats som jag håller på att göra mysigt. Där har jag nämligen satt spalje idag och imorgon ska jag köpa nåt som klättrar. Helst vill jag göra ett nytt försök med en klätterrosplanta. För 2 år sedan köpte jag en jättedyr på Heda marknad och planterade vid husgaveln då kröp det nått eländigt djur upp från husgrunden och käkade upp rötterna. Djuret fick plikta sitt tilltag med döden. Jag hällde ut massor med råttgift vid hålet i grunden där spåren var och dagen efter var all gift borta. Jag har inte sett till några spår sedan dess. Hålet täppte jag igen med stenar från åkern i påskas med små lufthål.
Jaha nu har det slutat regna igen så det är väl bäst att ge sig ut igen och fortsätta att gräva.

1 kommentar:

  1. Måste kommentera lite! Är annars en tyst läsare...
    Synd att din myshelg inte blev som du ville. Ibland behöver man ha den där ensamheten för att reparera sig och kunna fungera i vardagen. Bättre lycka nästa gång!

    Vad mysigt det låter med hängmattan! Du gör rätt i att ge sonen en blomma istället... hihi... vad jag skrattade när jag läste det!

    Bloggfest i göteborg? Hur har jag missat det?

    SvaraRadera