onsdag 27 maj 2009

Högre matematik

Igår var jag hos Lindex och köpte mig en sommarklänning som kostade 399:-. Jag utyttjade en rabattkupong "Köp en sommarklänning för 199:-".
Jag betalade 199:-
När jag kom hem fanns det ingen plats för tuttar i klänningen och eftersom jag har rikligt av den varan åkte jag tillbaka idag för att byta.
Jag gav expediten klänningen samt kvittot där det klart framgick 399:- rabatt 200:- saldo 199:-
Hon fick också den nya klänningen som kostade 349:-
Hon frågade mig om jag hade en krona och det fick hon.
Hon gav mig klänningen, kvittot och 200:- i handen.
När jag tittade på kvittot stod det mycket riktigt -199:-
Först tänkte jag vända men sen kom jag på att det är nog högre matematik som inte jag begriper mig på.
Hur som helst igår hade jag 200:-
Idag har jag en klänning för 349:- + 200:-

Hmmmm såna affärer gillar jag.
Helt klart. *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar