söndag 26 april 2009

Utflykt




Nu har vi SKTF varit på utflykt på Visingsö.
Helgen har varit perfekt.
Allt klaffade precis som jag hade planerat.
Vilket iofs brukar göra när jag engagerar mig i något.
När vi åkte remmalaget hände det att jag satt
och pratade med kusken när jag kände lite vått på armen.
När jag sa till konpisen att jag har fått hästpiss på armen sa hon att jag skulle ringa när jag hade fått vinsten.
Hästpiss betyder nämligen lycka.
När jag frågade den otroligt charmige kusken
vad han heter fick jag klart för mig att det är en av dom styrande höjdarna på ön. Namnet kände jag mycket väl till eftersom det nämns i alla sammanhang men jag hade aldrig brydd mig om att ta reda på personen bakom.*S*
Det här är en ny kontakt som kan visa sig nyttigt i framtiden. På den korta tiden hann vi prata jättemycket.
Det har varit en underbar helg.
Vädrets makter var på våran sida.
Mina vänner öppnade dörrar åt oss som igentligen är stända just nu. så som museet.
Jag är så nöjd.
*
*
*

2 kommentarer:

  1. det här med hästpiss...Nja sådan tur tror jag nog att jag kan stå över *ASG*, men vad skönt att ni hade det bra.
    Härligt

    SvaraRadera
  2. Ja fortfarande får jag mail om hur bra dom tyckte det var. Dom vill att jag fixar en resa till nu i höst.*S*

    SvaraRadera