lördag 28 mars 2009

Övergiven

Jag vaknade i morse med huvudvärk, täppt i näsan och illamående.
När jag satt på datorn flimmrade det framför mina ögon.
Jag tog 2 Treo och kröp tillbaka under täcket.
Jag hade en mardröm.
Jag var på ÖB och dom hade en manuell disk för bakelser. På något sätt kom jag på kant med en mycket otrevlig expedit. När jag fick mina tre tårtbitar hade hon satt en prislapp med 1094:- på. Då blev jag så sur så jag gick ut utan att betala.
När jag kom ut hittade jag inte bilen och efter ett tag letande hittade jag inte ÖB längre.
Jag frågade en kille på cykel efter vägen men sen trodde jag inte på honom och att han pekade i rätt riktning.
Jag fortsatte åt andra hållet och sen hade jag tappat bort mig totalt.
Jag ställde mig vid vägen och väntade på en taxi.
Det kom ingen taxi och jag kände mig mer och mer övergiven.
Sen vaknade jag.
Jag har fortfarande något ont i huvud och hela ansiktet och halsen värker lite grann.
Ingen bryr sig om mig.
*
Jag undrar om jag har blivit allvarligt sjuk.
*
Kanske det vore bäst att åka till akuten.
*
*

5 kommentarer:

  1. Oj, det låter som om du har blivit sjuk. Jag hoppas att du kryar på dig snart, men sök hjälp om du känner dig jättedålig för då får du ju hjälp mycket fortare....
    Jodå, det finns dom som bryr sig....jag sitter ju här och tycker synd om dig vetja:-)
    Kram och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tycker synd om mig.*S* Jag är redan mycket bättre efter att ha sovit hela dan. Jag tror jag blev smittat på jobbet.

    SvaraRadera
  3. Jobbet brukar vara en elak smitthärd där det kryllar av läskiga bakterier:-)
    Hoppas du börjar känna dig ännu bättre idag. kram

    SvaraRadera
  4. Åhh fy, stackars dig, krya på dig och vila framförallt.

    SvaraRadera