tisdag 17 mars 2009

Depression

Nu närmar sig min födelsedag och i samma veva drabbas jag de sista tio åren av en smärre depression.
Det brukar starta någon eller några veckor innan och varar till strax efter. *S*
Jag börjar grubbla hur jäkligt gammal jag är nu och om det inte vore dax att "bära min ålder med heder".
När jag fyllde 30 var det någon som sa dom orden till mig och i dessa tider tänker jag alltid på dom.
Jag förstår dom inte ?
Vad förväntas det av mig. ?
Ska jag börja permanenta håret ?
Jag ska börja använda kjol ?
Ska jag bli en tant ?
Hur gör man ?
Jag har ingen förebild. Min mamma blev aldrig tant.
Min mormor var visserligen tant sen hon var 30 och gick med hemmasydda långa kjolar med resår i midjan och huckle.
En sån tant kan jag inte bli det skulle se knasigt ut.
När jag gick upp i morse kände jag mig stel i lederna. Är det ett tecken på min höga ålder.?
Jag vill inte fylla år och bli ett år äldre.
Jag vägrar att fylla år.
Jag är inte mogen att fylla år nu igen.
Det låter så jäkla hemskt med 56.
Jag liiiiider hemska kval. !!!! och värre kommer det att bli den nämaste veckan.
*
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar