söndag 1 februari 2009

Semester dag 3

Idag är det söndag och vi har varit här på Gran Canaria i tre dagar.
Det är ett underbart hotell och sonen fixade så vi fick rummen brevid varandra. Förresten jättefina stora rum. Lite lyxigt att bo själv i ett sånt.
Ungarna har hittat ett hål mellan balkongerna så dom kan kryga över till mig.
Maten är jättebra med mycket att välja på.
Vädret är lite si som så. Igår var det sol på förmiddagen och molnigt på eftermiddagen. Ungarna och sonhustrun badade i polen. Jag tyckte de var för kallt i vattnet fast dom säger att den är uppvärmt.
Lillflickan är sjuk lite till och från. Det vill inte släppa riktigt. Ibland får hon feber och hostar.Själv vaknade jag med huvudvärk idag. Jag tror det beror på att det blåser lite idag och det är kanske regn på gång.
Vi har uppträdandet varje kväll och igår var det en kul grej. Det var pappegojor som gjorde konster. Synd att vi inte hade kamran med oss.
Nu ska jag sätta mig på balkongen igen och tittar ut över havet. Det är precis vad man behöver den tiden på året. Jag har tagit en bild och den lägger jag in när jag kommer hem.
Jag ser just att det har regnat medan jag skrev det här.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, trots, vädret. Hoppas att det blir en fortsatt varm vecka, så även du kanske får "svalka" av dig o poolen:) Ha det skönt

    SvaraRadera
  2. Åh, hoppas du har en bra semester och får dig lie vila också:-)
    Lite avundsjuk är jag nog på dig måste jag erkänna....jag vill också ha sol:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer. Lite sent men jag såg det inte förrän nu *S*

    SvaraRadera