måndag 16 februari 2009

Fel kön

Jag hörde på TV nu om kvinnan som aborterade två foster efter varandra eftersom dom hade fel kön.
Missförstå mig rätt jag har inga åsikter om kvinnor som aborterar för det är kvinnans kropp och inte min.
För mig hade det aldrig kommit ifråga, tror jag, men jag har aldrig ställts inför ett sådant beslut så jag kan bara uttala mig om vad som har kännts rätt för mig i mitt fertila liv.
Men när det gäller kvinnor som avsiktligt blir med barn och aborterar när barnet har fel kön då har valfriheten vida överskridit den gräns som borde vara accepterat av samhället anser jag .
Jag blir illamående när jag tänker på vart vi kan vara på väg om vi tollererar sånt.
Vad blir nästa gräns ????
Kvinnor har alltid stridit för sin rätt att bestämma över sin egen kropp och det är en självklarhet men när dom missbrukar den för att planmässigt släcka ett begynnande liv ????
Var är männen i den här frågan ????
Nu finns det två änglar som faktiskt har en pappa.
Vem för deras talan????
Var är pappan ????
Jag vet han har rättsligt inte ett piss att säga till om.
Kanske det vore på plats att ta upp den frågan igen.
Eller strama åt abortlagen
Eller varför inte det vettigaste av allt "Föräldrarkörkort"..
>
Tankevurpa. Körkort skulle ju naturigtvis inte hjälpa i det här fallet. Den damen skulle naturligtvis köra svart.
Inte vet jag. Jag vet bara att det är förjävligt att det får gå till så eftersom jag vet att när man kan bestämma könet har graviditeten gått ganska så långt.
>
>

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, ganska konstigt det här med föräldraskapet. Om du ska adoptera ett barn så synar dom dig i sömmarna (och det är bra), men som biologisk föräldre kan du ta mig sjutton, kunna bete dig hur som helst, över det ofödda barnet, bara för att det ligger i en kvinnas kropp...
    På tal om nya liv snart är det dags, är du nervös?

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentarerna Monika och nika.

    SvaraRadera
  3. Ja Monika jag är något nervös.Det är så spännande.*S*

    SvaraRadera