måndag 19 januari 2009

Vårresa

Jag har fullt upp.
Vi håller på att planera en helgresa i historien och i svunnen tid med facket för medlemmarna. Jag kommer att berätta om det utförligare längre fram.
Min ambition är att den aldrig kommer att glömmas.
>
Jag fick mejl från min syster i amerika i morse. Hon tycker det är jättekul att jag vill berätta om släkten och mitt liv för kommande generationer, mina barnbarn. Hon ska skriva det hon kommer ihåg och fixar bilder. Bland annat har hon ett telegram som min far fick från sin mamma när han var vid fronten. Hon ska mejla det till mig.
Hon tycker bara att jag ska skriva på tyska också men jag sa som det är att det klarar jag inte.
Det är min storasyster Ingrid som bor i USA och jag tror i och för sig att hon inte skulle bli så glad över vad som kommer att skrivas om henne. *S*
Men hon är faktiskt hemskt *S*.
Hon är ovän med allt och alla. Inte med mig för jag accepterar henne precis som hon är bara jag slipper vara med henne*S*
Hon är jättegulligt på att skriva och då kommer vi bra överens men det är ingen av mina syskon eller någon annan som står ut att ha henne i närheten. Inte ens hennes barn.*S*
Hon är jättehemskt.
Ikväll är jag trött och ska lägga mig tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar