söndag 4 januari 2009

Ny partner

Just nu funderar jag på vad som är det primära om jag skulle leta efter en ny partner nu vid 50+.
Visst har utseende betydelse. Han får ju inte se avskräckande otrevlig ut. Utseendet är subjektiv så jag bör kanske tillägga att han inte ska se otrevlig ut i mina ögon. Den som ser otrevlig ut i mina ögon ser säkert jättetrevlig ut en annan kvinnas ögon.
Han skall ha rätt inställning till alkohol. Det är också bra om han inte röker eftersom jag nyligen har slutat men min egen karaktär i den frågan är inte den bästa .*S*
Han bör ha rätt bra ordnat ekonomi. Med ordnat ekonomi menar jag ordning på sin ekonomi annars blir det bara problem och sånt har i alla fall inte jag någon lust med.
Jag tycker han ska ha körkort. Mina preferenser säger mig att med en partner utan bil blir jag så småningom degraderat till chafför.
Hän bör helst inte ha barn som han delar vårdnaden om för det har jag också varit med om. Jag blev till en bricka i ett spel.
Han ska inte bo för långt bort ifall han inte är flyttbar för det blir för dyrt i längden. Det har jag helt enkelt inte råd med. Man vill ju inte bli ruinerat på kuppen.
Han ska vara generös eftersom jag är det. Jag trivs med att skämma bort min partner men är det ensidigt känner jag mig utnyttjat och ledssar rätt så snabbt.
Han ska vara utan hämningar, frigjort och säker i sin sexualitet. Han ska kunna ta ett tillfälligt misslyckande för vad det är just ett tillfälligt misslyckande.
Han ska vara händig, hjälpsam och samarbetsvillig för all bra partnerskap bygger på bra samarbete i vardagen.
Han ska ha egna intressen eftersom jag har stort behov av egen tid.
Men det primara är att han förstår vad jag säger och har i grunden samma inställning till tillvaron som jag för i annat fall blir livet bara ett långt argumenterande och övertygande om vem som har rätt.
En vision som är totalt uteslutande för min del.

Jag förstår att det är i det närmaste omöjligt att hitta en sådan partner.

Jag är nog inställt på att tillbringa resten av mitt liv som lycklig singel med små äventyrliga avbrott.*S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar