lördag 24 juli 2010

5 har gått och 1 är kvar.

Nu har det gått 5 veckor av årets semester och idag tänker jag avsluta mitt sista projekt för i år och lägga klar trädäcket i uterummet. Att vara snickare har varit årets motto.

Sen sist har jag haft besök i några dagar och fått fixat några saker som jag inte kan göra själv.

Jag fick en plafond monterat i köket och kunde äntligen slänga ut den gamla lampan. Det är gamla ledningar i köket så det var inte så lätt att få dit den så jag är jätteglad och tacksam att det är ordnat nu.

Jag fick en strömbrytare med på och av till pumpen installerat och slipper nu att hålla in knappen för strömtillförsel. Det har visat sig att det är nödvändigt med en hydrforpump med tryckstopp eftersom man lätt glömmer att stänga av strömmen som har till följd att pumpen blir överhettat och vattnet kokar som gör att packningarna mjuknar och blir otäta.

Jag har fått tips om en bra pump från Jula men den kräver en smärre ombyggnad av min fuskbrunn för den nya pumpen är högre på grund av vattenbehållaren än min nuvarande så det får bli ett projekt när jag öppnar torpet nästa år.

En egendomlig duschanordning har byggts med slangar på förrådstaket men det är en lång historia.*S*

Hur som helst har det varit en rolig och kul vecka men inte bara av godo eftersom den har rört upp känslor och för första gången på många år har jag haft stunder där jag har kännt mig ensam.

Som sagt nu har jag en vecka kvar och jag få se vad jag gör. Troligtvis åker jag tidigare än beräknat tillbaka till stan för att umgås några dagar med mina barn och barnbarn.

Semestern känns liksom klar på något sätt.

*

*

2 kommentarer:

  1. Du skulle väl måla spisen oxå???
    Om inte så får du väl sätta färgen frostfritt så den inte fryser sönder tills nästa sommar.
    Vadå egendommlig dusch????
    Gudomlig skulle jag vilja säga *S*

    SvaraRadera
  2. Jag stänger inte torpet förrän i slutet september. Måla det där kan jag göra nån helg framöver. Om du tycker så mycket om duschen får du den av mig i present. Nu vet du att du är ägare till en utomhusdusch på östgötaslätten. Men jag vill inte att du hyr ut den till någon.*S*Det blir så jobbigt ifall massa okända springer här och duschar.*S* Själv ska jag nu göra eld i kakelugnen och ta mig ett skumbad i min badbalja.*S*

    SvaraRadera