lördag 3 juli 2010

2 har gått 4 kvar


2 veckor av semestern är över och fyra veckor kvar.
Jag har hunnit med en tripp till tyskland och en vecka på torpet.
Efter flera dagars väntan kom virket till altanen igår.
Jag snickrade ihop den igår kväll och tidigt i morse.
Jag kanske får besök i några dagar och då finns det roligare saker att göra än jobba.
Vädret är ju helt underbart fast idag var det åska i luften och kvavt som tusan.
Svetten bara rann så jag åkte till badet i Mjölby för tvagning. Nu verkar det vara bättre luft och det blev ingen åska.
Nu ska jag bara vila i en hel vecka har jag tänkt.
Om två veckor har ungarna aviserat sin närvaro. Alla samtidigt. Dom är ju 10 personer vid det här laget.En son kommer inte han är i USA. Är det bra väder är det ingen fara men regnar det blir det trångt runt matbordet i min lilla storstuga men allt går bara viljan finns.*S*
Innan dess kommer jag att vara en vecka själv och till dess har jag redan införskaffat färg m.m. till några roliga projekt. Bland annat har jag köpt färg och sand att blanda i färgen. Det tänkte jag stryka på bakom vedspisen i köket och förhoppningsvis ser det ut som puts. Kanske det hade varit enklare att använda puts men varför göra det lätt för sig när man kan krångla till det.*S*
Idag vann Tyskland med 4-0 över Argentina och är i kvartsfinal.

1 kommentar:

  1. Färg bakom vedspisen????
    Hmm!
    För säkerhetes skull så har du väl tagit en lättantändlig och som ger giftiga gaser när den brinner får man anta.
    Ha de Gött!

    SvaraRadera