onsdag 13 januari 2010

Jäkla mördare

Den svenska socialdemokratin började med August Palm.
*
Jag tittade just på ett progran i TV1 som beskrev ett självmordsfall som en följd av dom nya omänskliga sjukskrivningsreglerna. Som Palme uttryckte det så bra "jävla mördare"

Det där med karlar är bara att glömma i år.

Avgiften till pariet är redan betalt efter nästan 30 års uppehälle och Persson är ju borta.

Jag mår illa om jag tänker på att jag ska må gott på andras bekostnat.

Jag vill bara inte och därför har jag redan tagit kontakt med oppositionsledaren i min kommun.

Alltid kan man göra nån nytta i valrörelsen.

Nu gäller det att bekänna färg. Jag vet i alla fall var mitt hjärta finns och alltid har funnits.
*
*

4 kommentarer:

  1. Det programmet missade jag och kanske var det lika bra det...blir bara SÅ upprörd över, hur den sittande regeringen sparkar på människor som redan ligger...
    Ja, det gäller verkligen att ta ställning, när det blir val nästa gång...
    Ha det gott och god fortsättning på det nya året:-)
    /Z

    SvaraRadera
  2. Såg det programmet och blev riktigt förbannad, främst på den moderate skenhelige ordföranden i utskottet, som beklagade den enskilde men försvarade systemet, med att jämföra mot alla tänkbara arbeten i hela landet. Han mer eller mindre erkände att med det systemet så kan ingen vara sjukskriven mer än 180 dagar. För med fantasins hjälp så kan alla jobba i något icke-existerande arbete.

    Är bara så jävla sjukt att man hoppas att dom faller på eget grepp. Jag har inte för vana att önska någon något ont, men de politiker som så syniskt förespråkar detta systemet önskar jag faktiskt att de själva råkar illa ut och ramlar ner i denna smärtans och hopplöshetens grop.

    SvaraRadera
  3. Tack Zyntesa.Jag önskar dig detsamma. Tord dom som har bestämmt det där har fixat det för sig och redan roffat åt sig av skattepengarna som vi betalar.Visst finns det väl folk som skulle må bättre av att jobba litegrann än att vara förtidspensionerat och det vore bra med stöd och hjälp till dom men det här dom gör nu att plåga sjuka äldre människor som har slitit ut sig och betalat höga skatter i alla sina dar är svinaktigt helt enkelt. Jag håller med dig att dom som förespråkar den sortens politik borde själva råka ut för det. Varför skickar inte försäkringskassan med giftampuller i sina brev och skriver "Ta dom här eller svält ihjäl" Andemeningen är ju densamma.

    SvaraRadera
  4. Kollade prexis.
    Programmet (Uppdrag Granskning)går i repris på Lördag 16/1 SVT 2 Kl.12.50

    Brukar ju dessutom gå en repris långt senare i 24,an

    SvaraRadera