tisdag 15 september 2009

Lektion 3

Idag var jag på lektion 3 i linedance.
Vi lärde oss Texas stomp.
Den är svår fast den kallas för nybörjardans.
Hjärnan fattar snappt stegen men det är fötterna som krånglar.*S*
Jag tror att jag har kommit på en sak idag.
Jag rör mig för mycket.
Jag måste öva att ta mindre steg och slapp överkropp.
Det är inte lätt men det går bättre och bättre.
Roligt är det framförallt.
Det är faktiskt första gången jag tycker det är okej att bli svettig som en gris.
Annars tycker jag inte om det.*S*
*
*
Det är också en rätt ball instruktör jag har att titta på och det gör ju inte saken sämre precis.*S*
*
*
Mycket skratt blev det.
*

9 kommentarer:

  1. Tror bestämt att vare sig hjärnan eller fötterna mina skulle fatta det där. Speciellt med att vara som en gris alltså! *S*

    SvaraRadera
  2. Det är inte fötterna och hjärnan som är grisaktiga. Det är svettkörtlarna. Som att bada bastu ungefär.*S*

    SvaraRadera
  3. Duktig du är...Jag är ingen dansmänniska, jo om jag dansar "frdans", men så fort det är tal om par dans får jag stooora problem!!Jag ska nämligen föra till varje pris:))

    SvaraRadera
  4. Det är just det som är vitsen med linedance man dansar själv och behöver inte följa någon eller föra någon.

    SvaraRadera
  5. Vafan???
    Har jag fattat fel eller?
    Är inte linedance där callern ropar ut vilka turer ni skall göra o alla gör så simultant, mer eller mindre. I så fall så "följer" man väl någon???
    *Kliar flinten o ser ut som en fågelholk*.

    SvaraRadera
  6. Jooo i.o.f.s har ju alla danser sina givna steg men man har ju sitt eget utrymme och där kan man hålla på bäst man vill själv utan att trampa någon på tårna eller bli slängt runt huller om buller.*S*

    SvaraRadera
  7. Förresten Tord har du blivit flintskallig sen du tog kortet du har på profilen ? Där har du ju en anselig kaluffs.*S*

    SvaraRadera
  8. Appropå kalufseriet:
    2 me 2 know & u 2 find out! *Skrattar*

    SvaraRadera
  9. Ja världen är ju inte såååå stor och till Göteborg är det ju inte såååå långt.*skrattar*

    SvaraRadera