tisdag 18 augusti 2009

Broccolikyckling

Den här LCHF maten har visat sig att vara helt i min smak.
Jag har gjort jättegoda maträtter dom här veckorna.
I dag tänkte jag att jag kanske skulle dokumentera några så jag inte glömmer bort dom.
Idag hade jag broccolikyckling.
*
För en person:
*
Sätt på så mycket broccoli du vill ha färskt eller fryst.
Salta.
Strimmla 2 kycklingfieér.
Krydda med mycket cilli och salt och peppar.
Stek i smör tills dom är lite bruna.
Häll över 1 dl grädde.
Låt det puttra tills grädden har nästan försvunnit i köttet.
Ca 10 minuter
Nu är broccolin klar.
Häll den på tallriken.
Kycklingen över.
Bon appétit
*
*
Kostnad ca
23 kr för kycklingen (jag köpte 6 pack för 69:-)
Broccoli ca 5:- (jag köpte 2 st 800 gr påsar för 38:-)
Grädde ca 5:-
Kryddor vet ej dom har jag alltid hemma.
*
Hur som helst nyttig och jättegod mat för ca 35:-
*
Tidsåtgång 10-15 minuter. (även tid är pengar*S*)
*
*

1 kommentar: