onsdag 8 juli 2009

Tur som en tok

När jag åkte från kompisen i förmiddag fick hon för sig att jag behöver en gamal stor kista till stugan och en stor jättesnygg spegel till stan.
Hon hade rätt och jag blev jätteglad när jag fick dom av henne.
Tur att jag hade stora bilen.
Hon tipsade mig om ett bra ställe som har produkter av raps.
Det blev två kassar full med diskmedel, rengörningsmedel, vanlig matolja, hudkräm och balsam.Jättebilligt.
Jag tänkte ta bara mindre vägar hem och vid stens huvud tänkte jag fika "ät så mycket kakor du vill för 50:-" men jag hittade inte infarten.*S*
I Kivik hittade jag ett bra ställe med must och saft. Inte det stora utan ett litet ställe. Jag köpte 4 flaskor must för 100:- som är tappat i exakt samma flaskor som jag har köpt på IKEA för 25:-st.Det tyckte jag var en bra affär *S*
När jag kom till rondellen där jag skulle välja mellan Markaryd eller Älmhult var det slut på friden.
Sonhustrun ringde att hon håller på att packa bilen och är på väg till mig.
Jag fick avboka fikapausen i Ljungby och trampa på gasen.
Innan Jönköping började bilen leva rövare.
Den skrammlade och ratten började mer och mer att skaka.
Det var riktigt otäckt.
Jag ringde en kontakt i Mjölby men han svarade inte på verkstan.
Jag vågade inte köra ända hit utan i Gränna tog jag mig till macken som jag brukar tanka.
Killen tittade under och det var en stor jäkla plåt som sitter under avgasröret som hade lossnat. Man behöver den inte så han baxade bort den.
Jag tänkte det där kan inte påverka ratten så jag bad honom att ruska på alla vitala delar så inget annat var lös.
Mycket riktigt vänster framhjul satt lös och inte lite heller.
Enligt honom hade jag inte tagit mig hem.Han fixade det och ville ha 100 spän för hela jobbet.
Jag åkte tillbaka till Fiket i Gränna och köpte gott till gänget ikväll.
Nu är det bara att vänta tills dom kommer.
*
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar