söndag 12 juli 2009

Medivi Brunn

När det började regna igen efter lunchen och en kompis som tänkte besöka mig idag ringde att hon hade missat färjan och fick inte plats förrän vid 5 bad jag henne att komma en annan dag.
Jag fick nämligen sån lust att skämma bort mig själv.
Har jag blivit expert på något dom sista åren så är det just det att skämma bort mig själv.*S*
Jag tittade på himlen och åt Motala hållet såg det ljust ut.
Jag gav mig iväg till Medivi Brunn.
Vid Motala slutade regnet..*S*
Ett besök i Medivi Brunn, en gammal kurort, har nu femte året i rad blivit en sommartradition för mig.
Jag inledde mitt besök med chokladkaka och kaffe på Schweizeriet lyssnande på brunnsorkester.
Sen gjorde jag ett besök i butiken som säljer Medivisalvor. Jag försåg mig med salvor och krämer gjorda av ringblomma och lavendel. Cerat med chokladsmak tyckte jag var kul. Nu smakar jag choklad ifall någon skulle pussar mig.*S*
Medans jag tog några klunkar vatten ur hälsokällan läste jag på vattenprovsprotokollet att sagda hälovatten har samma anmärkning som vattnet i min stuga. Lågt PH och järn.
Sen var det dax för teater.
En komedi av Moberg "100 gånger gift".
Jag hade medhavd kudde så jag satt varmt och mjukt.
Eftersom det var en fin kväll utan regn begav jag mig till värdshuset för att intaga en tre rätters teatermeny bestående av Toast skagen , fläskfilé med bakat mandelpotatis och en hemmagjort chokladbit med kaffe.
Under maten roade jag mig med en stilla flirt med en gubbe som satt i ett hörn.*S*
När jag skulle lämna lokalen blev jag vidtalat av sagda gubbe som gav mig tips om vad jag borde titta på på orten och om en annan maträtt jag borde prova.*S*
Sen körde jag i makligt takt hem.
Nu är jag andlig och kroppligt mätt och nerbäddat i min säng.
Jag skänker en tanke till en gubbe i Medivi Brunn som säkerligen kommer att hålla utkik efter mig medans jag är flera mil därifrån i mitt lilla hörn av världen.
En underbar dag har tagit slut nu igen.

Hoppas vi alla får sol imorgon.*S*
*
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar