söndag 26 juli 2009

Livets pärlor

Snart är det dax igen att lägga en härlig dag till handlingarna.
En dag fyllt av museébesök, historiska platser, andlig spis och en härlig lunch vid vätterns strand i solen.
Eftersom jag har känt mig frustrerad den här veckan besökte jag också klosterkyrkan och förskaffade mig en sak som jag just nu tycker jag har behov av.
Det är ett armband som kallas livets pärlor och är framtagen av biskop Martin Lönnebo som ett hjälpmedel för människor att samla sina tankar kring de stora frågorna i livet..
Jag tänkte det ska vara en synligt påminnelse för mig att låta bli att i onödan slösa min energi utan fokusera på det som är viktigt och väsentligt i mitt liv.


Förtydligande efter ett missförstånd som uppkom på min andra blogg.
Det är inte jag på bilden utan en bild jag tog på Birgittamuseum.*S*

*

*

*(Heute besuchte i das Museum der heiligen Birgitta in Vadstena. In det Klosterkirche habe ich mir ein Armband gekauft. Das ist ein moderner Rosenkranz und besteht aus den Pärlen des Lebens. Es soll mich daran erinneren was wirklich wichtig ist in meinem Leben wenn ich mir für Kleinichkeiten den Kopf zerbreche. Ein sehr gutes Essen am Strand vom See "Vättern" stand auch auf der Tagesordnung.Das bin nicht ich auf den Bild *L*)

*

*

1 kommentar:

  1. Åhhh idag skulle jag verkligen behöva ett sådant armband...Ha en bra dag

    SvaraRadera