torsdag 5 mars 2009

Sista vinterdagar

Lika härligt som det är på höstkanten att ta vara på den sista sommarvärmen är det att kura med en god bok i fötöljen nu i sluttampen av vintern.Det är bara några veckor kvar och våren kommer att vara i full gång med allt vad det innebär av uteliv, åkande runt till folk för att fika ute och skyttetrafik till torpet.
Nu tänker jag bara njuta av dom sista mörka kvällarna i min filt.
Till helgen måsta jag bara hålla mig hemma och städa lite för efter det är varenda helg uppbokat enda fram till i maj och då vet man ju att sedan kommer man i alla fall inte vara hemma något förrän framåt oktober.Jag tänkte om jag imorgon bitti slänger ut alla mattor på balkongen är jag väl i alla fall tvungen att städa på lördag för jag kan ju inta ta in dom och lägga dom på ostädade golv igen.Dammsugarn är redan framme och stirrar på mig och olika skurmedel och städattrialjer är inhandlade och står på diskbänken i köket.
*
Nu går jag och lägger mig för jag blev trött av alla städplaner *S*
*
Ibland tänker jag på min avlidne exman och att om han skulle se mig idag skulle han nog inte känner igen mig. *S* Jag fattar inte hur jag orkade vara den förvärvsarbetande mamman/hustrun och nästan pedantiska husmodern och matmor i alla dessa år.
Fantastiskt egentligen hur man kan ändra inställning till livet och vad som är viktigt så totalt och grundläggande på bara några år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar