söndag 8 mars 2009

Ser ut att bli en bra dag

Det ser ut att bli en bra dag idag. Jag har sovit som en stock.
Jag känner för att shoppa loss lite idag. Jag fick förra året en tavelhylla av sonhustrun som jag satt ovanför en dörr i torpet. På den placerade jag sånt som barnen inte får komma åt som råttgift och sånt.
Nu såg jag att dom har extrapris på sådana på Rusta. Nu ska jag köpa såna till alla dörrar. Det är jättebra när man ska barnsanera huset.
Jag tittade på vädret och det ser ut att bli plusgrade hela nästa vecka i östergötland. Jag hoppas det håller i sig för då kan jag äntligen åka till torpet. Det kan jag göra annars också för jag har ju värme men det får inte vara risk för snö för då kommer jag inte fram. Fast det skulle ju ordna sig i och för sig för jag har ju bondens telefonnummer i mobilen.
En säkerhetsåtgärd ifall det skulle vara nåt. Det tar honom bara nån minut att ta sig till mig.
En mycket trevlig bonde förresten. I min ålder men gift tror jag. Jag har inte listat ut ännu om den gamla tanten är hans mamma eller hans fru.Vi brukar bara vinka till varandra och har bara talat med varandra en gång när vi bytte telefonnummer.
Det är så roligt för det slår aldrig fel att så fort det står en främmande bil vid min stuga kommer han åkande med sin traktor. Det brukar ta några minuter så åker han förbi.
Jag hoppas han sår rapps i år också för det var så otroligt vackert förra året. Hela torpet inbäddat i vita körsbärsträd med den gula rappsen runt omkring.
Jag längtar så det värker i bröstet.
Kanske jag slinker in på gymet också senare idag.
Ha en bra dag.
*
*

2 kommentarer:

  1. Visst är det underbart, att det finns ställen utanför storstäderna där mycket av det gamla lever kvar, som du beskriver att bonden kör sin traktor förbi ditt när det står en annan bil på uppfarten, det är ju såmänniskor är skapta i grund och botten, att man bryr sig:) Snart är det dags igen:))

    SvaraRadera
  2. Vist bryr sig folk mera på landet men samtidigt är det svårt att komma dom inpå livet.Dom är så blyga.*S*

    SvaraRadera