fredag 6 mars 2009

Mitt arbetsrum

Här sliter jag för brödfödan om dagarna.
Ibland ger jag intryck av att vara en rätt så slö person och det är jag också när jag är hemma.*S*
Det är en növändighet för mig för att få balans i mitt liv.
Jag har ett jättekrävande arbete.
Jag är den enda anställda på kansliet i min skola.
Jag administrerar 300 ungar i gymnasiet med allt vad det innebär.
Jag sköter ekonomin i min skola med allt vad det innebär.Kommunen har avskaffat den centrala ekonomiavdelning.
Jag har tre rektorer att serva med allt vad det innebär *S*
Jag har hand om personaladministrationen av över 30 lärare och en massa timanställda och vikarier.Våran kommun har avskaffat den centrala personalavdelning.
Jag gör en del av vaktmästarjobbet eftersom det har gått troll i den tjänsten hos oss.
Vi har inte haft någon SYV hela det här läsåret så där får jag också hjälpa till.
Jag jobbar som en dåre på dagarna och efter jobbet åker jag till ungarna och hjälper till med babyserna.
Eftersom jag är en ansvarskännande, effektiv och strukturerat person måste jag tvinga mig själv att vara slö när jag kommer hem för jag känner inte av min begränsning.
För över sju år sedan gick jag i väggen just på grund av detta och det vill jag aldrig uppleva igen.
*
*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar