tisdag 3 mars 2009

Befrielse

När man känner att att man har för mycket om öronen.
När man börjar känna sig splittrat.
När man känner att man börjar ta saker och ting på för stort allvar.
När man känner att man börjar bli sur och otålig utan anledning då är det dax att snabbt vidtaga åtgärder och ransonera i sina åtanganden.
Idag har jag ransonerat.
Vi hade årsmöte i facket och jag lät mig inte övertalas att ställa upp för omval i styrelsen.
Jag trodde faktiskt inte att det skulle kännas så bra som det gör.
Det känns som en stor befrielse.
Nu kan jag se om mitt eget hus igen.
Nu kan jag tala fritt igen.
Nu kan jag vara mig själv igen.
Nu är jag glad igen.
Nu är jag fri igen.
>
>

2 kommentarer:

  1. Åhh vad härligt befriande det lät:)

    SvaraRadera
  2. Ja Monika det ska bli skönt att dra ner på takten nu till våren. *S* Jag hoppas ni mår bra.

    SvaraRadera