söndag 15 februari 2009

Säkrat ålderdom

Idag har det varit en lugn och fin dag. Jag hoppade över kalaset för jag kände mig för trött.
Jag talade länge i telefon med en kompis från Visingsö.
Då kan jag berätta att vi är tre tjejer i ungefär samma ålder som redan för länge sedan har bestämt att om vi fortfarande är singlar när vi närmar oss pensionen att vi ska flytta ihop.
Vi tänkte att vi hyr ett stort hus och bildar ett kolektiv. Vi ska vara minst fyra stycken och en av dom som saknas tänkte vi skulle vare en kille som idag jobbar som vakmästare på Braheskolan. Killen och jag har för många år sedan gjort upp att vi flyttar ihop ifall vi fortfarande är singlar när vi går i pension. Det är ingen kärlek mellan oss men vi är goda vänner och kommer bra överens.
Vi tjejer har redan räknat ut allting såsom vilken hyra det ska vara. Att vi ska ha var sin köksvecka i månaden och stå för all mat och städning av köksregionerna den veckan. Att vi bara behöver två bilar en till oss som vill hälsa på barnen och en till den som har köksveckan. I och för sig kanske det behövs bara en bil eftersom man åker så billigt buss och tåg som pensionär och gott om tid finns det ju då. Killen tänkte vi skulle vara våran hustomte för han är arbetsam och duktig i trädgården.
Vi pratade idag att just dom planerna ger oss en viss säkerhet och att vi därigenom slipper den ångesten som många medelålders singlar har och därför blir dom desperata att hitta en partner. Dom är rädda för att vara ensam när dom blir gamla. Vi kommer alltid att ha någon att göra roliga saker tillsammans med.
Vi tycker det ska bli jättekul.
Idag funderade vi på om vi kanske skulle öppne ett Café som är bara öppen 3-4 månader på sommarn och tjäna så mycket pengar så vi kan åka på långresor på våren och hösten.
För mig behövs det nog en hel del för att en gubbe skulle kunna fresta mig att ge upp mitt nuvarande civistånd som skild änka.
Imorgon är det en ny arbetsvecka och jag har en tandläkartid efter jobbet imorgon.
Det är inte roligt men ett nödvändigt ont.

4 kommentarer:

  1. Wow vilka härliga planer, nä jag är allvarlig, det måste ändå vara enorm!

    SvaraRadera
  2. Visst är det. Vi är vädurar alla tre. Det förklarar kanske en del *S*

    SvaraRadera
  3. Det låter som en utmärkt idé och då slipper ni sitta och vara ensam....fast nog behöver ni nog en karl i huset också ibland....fniss..

    SvaraRadera
  4. Det är ju killen som är vaktmästare i skolan idag som är inplanerat. Fast han vet inte om det än *S* Sen får vi väl se. Det finns nog med ungkarlar där så jag tror inte det kommer att gå någon nöd på oss. *S*

    SvaraRadera